Діти за своєю природою допитливі та часто не усвідомлюють небезпеки. Яскраві або незвичні предмети можуть привернути їхню увагу, а це, на жаль, може призвести до трагічних наслідків. Саме тому наш обов’язок – навчити їх правилам безпечної поведінки.
Як говорити з дітьми про мінну небезпеку:
- поясніть простою мовою: “це дуже зла іграшка, яка може зробити боляче”.
Визначте потенційні місця небезпеки:
- покинуті будівлі та території;
- ліси, поля, водойми (особливо у прифронтових зонах або на деокупованих територіях);
- узбіччя доріг, сміттєзвалища;
- місця, де точилися бої;
- залишені у громадських місцях без нагляду сумки, дитячі іграшки, книжки, коробки з під цукерок, тощо.
Головне правило: “НЕ ТОРКАЙСЯ!”. Наголосіть, що будь-який підозрілий предмет не можна чіпати, підіймати, пересувати, кидати. Він може вибухнути в будь-який момент!
Правило: “НЕ ПІДХОДЬ!” Поясніть, що потрібно триматися на безпечній відстані від знайденого предмета.
Правило: “ПОВІДОМ ДОРОСЛИХ!” Навчіть дитину негайно повідомити дорослих (батьків, вчителів, поліцію, рятувальників) про знахідку. Важливо, щоб дитина знала номери екстрених служб (101, 102).
Використовуйте візуальні матеріали. Покажіть картинки, відео, мультфільми, розроблені ДСНС або міжнародними організаціями для дітей, які наочно демонструють правила.
Грайте в “безпечні” ігри. Під час прогулянок можна імітувати ситуації та просити дитину показати, як вона вчинить, якщо знайде щось підозріле.
Будьте прикладом. Самі дотримуйтесь цих правил, не ризикуйте і не дозволяйте собі необережних вчинків.
Пам’ятайте!
Відкритий діалог з дітьми на цю тему – це не залякування, а важливий крок до їхньої безпеки. Наші знання та свідома поведінка рятують життя!
Бережіть себе та своїх дітей!