Комісія із встановлення факту здійснення особою постійного догляду (ПКМУ №560)
ПОЛОЖЕННЯ
про комісію із встановлення факту здійснення особою
постійного догляду
- Загальні положення
- Комісія із встановлення факту здійснення особою постійного догляду (далі – Комісія) є постійно діючим органом, утвореним виконавчим комітетом Рівненської міської ради відповідно до вимог пункту 61 Порядку проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.05.2024 № 560 (далі – Порядок 560).
- Комісія у своїй діяльності керується Конституцією України, Цивільним кодексом України, Сімейним кодексом України, Законами України “Про місцеве самоврядування в Україні”, “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”, іншими нормативно-правовими актами з відповідних питань, рішеннями Рівненської міської ради, виконавчого комітету і цим Положенням про комісію із встановлення факту здійснення особою постійного догляду (далі – Положення).
- Положення визначає загальні організаційні та процедурні засади діяльності Комісії.
- Діяльність Комісії здійснюється відповідно до чинного законодавства України на принципах верховенства права, законності, гласності, відкритості, гуманності, демократичності, колегіальності, відповідальності, гендерної рівності, неприпустимості приниження честі громадян, які потребують допомоги щодо забезпечення їх прав та інтересів.
- Комісія утворюється загальною чисельністю не менше п’яти осіб. До складу Комісії можуть входити депутати Рівненської міської ради, представники виконавчих органів місцевого самоврядування, громадських організацій (за згодою).
- Персональний склад Комісії та зміни до нього затверджуються розпорядженням міського голови.
- Організаційне забезпечення діяльності Комісії здійснює Департамент соціальної політики Рівненської міської ради (далі – Департамент).
- Основні повноваження, завдання та функції Комісії
- Комісія уповноважена на встановлення факту здійснення військовозобов`язаним, який не отримує компенсації (допомоги, надбавки) на догляд (далі – особа 1), постійного догляду за особами, зазначеними у пунктах 9, 14 частини першої статті 23 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» (далі – особа 2) та складання Акту про встановлення факту здійснення особою 1 постійного догляду за особою 2, місце проживання якої задеклароване/зареєстроване у Рівненській міській територіальній громаді.
- Основними завданнями Комісії є встановлення факту здійснення особою 1 постійного догляду за особою 2 та складання Акту про встановлення факту здійснення особою постійного догляду (далі – Акт).
- Комісія, відповідно до покладених на неї завдань, здійснює:
– розгляд заяви особи 1, яка здійснює постійний догляд за особою 2;
– розгляд поданих особою 1 документів, визначених у підпунктах 9 і 14 додатка 5 (крім акта про встановлення факту здійснення особою постійного догляду (додаток 8)) Порядку 560;
– розгляд заповненого особою 1 інформаційного листа (додаток до Положення) щодо членів сім’ї особи 2, яка потребує постійного догляду:
– розгляд додатково поданих особою 1 документів (за потреби);
– перевірку відомостей щодо наявності/відсутності інших осіб, які здійснюють постійний догляд за особою 2, зазначеною в заяві, зокрема інформацію щодо наявних прийнятих органом соціального захисту населення рішень про надання соціальних послуг з догляду за особою 2, за якою здійснює догляд особа 1, за її задекларованим/зареєстрованим місцем проживання;
– встановлення факту здійснення особою 1 постійного догляду за особою 2;
– складання Акту за адресою задекларованого/зареєстрованого місця проживання особи 2, за якою здійснюється постійний догляд, зазначеною у заяві особою 1;
– розгляд проблемних питань, які потребують колегіального вирішення;
– розгляд питань, які належать до компетенції Комісії.
- Розгляд заяви особи 1 з питання щодо встановлення факту здійснення нею постійного догляду проводиться після подання всіх необхідних документів, визначених у підпунктах 9 і 14 додатка 5 Порядку 560, згідно з заповненим ним інформаційним листом (додаток до Положення) щодо членів сім’ї особи 2 та додатково поданих документів (за потреби).
- Встановлення/невстановлення факту здійснення особою 1 постійного догляду оформлюється Актом, який складається і підписується членами Комісії за формою, встановленого зразка згідно з додатком 8 до Порядку 560.
- Відповідальність за достовірність відомостей, зазначених особою 1 в заяві та інформації, наданій для встановлення факту здійснення нею постійного догляду несе особа, яка їх надала.
- Організаційні засади діяльності Комісії
- Комісія утворюється у складі голови, заступника голови, секретаря і членів Комісії і діє на постійній основі.
- Голова Комісії здійснює керівництво діяльністю Комісії та контролює стан виконання покладених на неї завдань.
В разі потреби призначає, проводить засідання Комісії (далі – засідання).
Голова Комісії доручає членам Комісії:
– відвідати задеклароване/ зареєстроване місце проживання особи 2 для встановлення факту здійснення постійного догляду за нею особою 1 (далі – виїзне засідання);
– перевірити відомості щодо наявності/відсутності інших осіб, які здійснюють постійний догляд за особою 2, зазначеною в заяві, зокрема інформацію щодо наявних прийнятих органом соціального захисту населення рішень про надання соціальних послуг з догляду за особою 2, за якою здійснює догляд особа 1, за її задекларованим/зареєстрованим місцем проживання;
У разі відсутності голови Комісії, його обов`язки виконує заступник голови Комісії.
- Засідання, виїзні засідання Комісії вважаються правомірними при наявності не менше половини членів Комісії від загального її складу.
- Рішення засідання Комісії приймаються відкритим голосуванням більшістю голосів. У разі рівного розподілу голосів, ухвальним є голос головуючого на засіданні.
- Рішення засідання Комісії оформляються протоколом, який підписується головою або його заступником та секретарем Комісії.
- Секретар Комісії:
– реєструє заяву особи 1;
– приймає документи, визначені у підпунктах 9 і 14 додатка 5 Порядку 560;
– приймає, заповнений особою 1 інформаційний лист (додаток до Положення) щодо членів сім’ї особи 2 та додатково подані підтверджуючі документи;
– веде облік осіб, стосовно яких складаються Акти;
– веде протоколи засідань Комісії;
– виконує інші доручення голови Комісії.
- У разі тимчасової відсутності секретаря Комісії, виконання його обов’язків покладається на іншого члена Комісії з числа представників Департаменту.
- У разі тимчасової відсутності члена Комісії з поважних причин, його обов’язки, за дорученням органу (установи, організації), який він представляє, може виконувати інший представник того ж органу (установи, організації).
- Комісія здійснює розгляд заяви протягом десяти календарних днів з дати подання документів, визначених у підпунктах 9 і 14 додатка 5 Порядку 560, заповненого інформаційного листа та додатково поданих підтверджуючих документів (за потреби).
- За результатами розгляду заяви, поданих документів та заповненого особою 1 інформаційного листа (додаток до Положення) щодо членів сім’ї особи 2, Комісія складає Акт, який надається особі 1.
- Матеріали, які розглядались Комісією, а також копії, складених за результатами її роботи Актів, зберігаються в Департаменті.
- Голова, заступник голови, секретар та члени Комісії беруть участь у її роботі на громадських засадах.
- Члени Комісії зберігають конфіденційність інформації у справах, що розглядаються на засіданнях Комісії та не мають права розголошувати інформацію про осіб, яку вони отримали в результаті своєї роботи.
- Всі питання, що не врегульовані цим Положенням, вирішуються відповідно до вимог чинного законодавства.
Перелік документів, визначених додатком 5 Порядку 560
- Пункт 9 – постійний догляд за своїми батьком чи матір’ю (батьком чи матір’ю дружини (чоловіка):
- для особи, яка потребує постійного догляду, — довідка до акта огляду медико-соціальною експертною комісією за формою, затвердженою МОЗ, або висновок лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я про потребу в постійному догляді за формою, затвердженою МОЗ;
- для особи, яка зайнята постійним доглядом за своїми батьком чи матір’ю, — документи, що підтверджують родинні зв’язки (свідоцтво про народження особи, яка здійснює постійний догляд);
- для особи, яка зайнята постійним доглядом за батьком чи матір’ю дружини (чоловіка), — документи, що підтверджують родинні зв’язки (свідоцтво про шлюб та свідоцтво про народження дружини (чоловіка), документи, що підтверджують неможливість здійснення постійного догляду дружиною (чоловіком) або іншим працездатним членом сім’ї (висновок медико-соціальної експертної комісії чи лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я про потребу іншого працездатного члена сім’ї в постійному догляді або свідоцтво про смерть такого члена сім’ї, або витяг з Єдиного реєстру осіб, зниклих безвісти за особливих обставин, або рішення суду про визнання безвісно відсутнім або рішення суду про оголошення його померлим).
- Пункт 14 – постійний догляд за членами сім’ї другого ступеня споріднення з інвалідністю I або II групи. У разі відсутності членів сім’ї першого та другого ступеня споріднення норма цього пункту поширюється на членів сім’ї третього ступеня споріднення:
- для особи, за якою здійснюється догляд, — один із таких документів, що підтверджує інвалідність особи: довідка до акта огляду медико-соціальною експертною комісією за формою, затвердженою МОЗ, або посвідчення, яке підтверджує відповідний статус, або пенсійне посвідчення чи посвідчення, що підтверджує призначення соціальної допомоги відповідно до Законів України “Про державну соціальну допомогу особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю”, “Про державну соціальну допомогу особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю”, в яких зазначено групу та причину інвалідності, або довідка для отримання пільг особами з інвалідністю, які не мають права на пенсію чи соціальну допомогу, за формою, затвердженою Мінсоцполітики;
- для військовозобов’язаного, який зайнятий постійним доглядом за членом сім’ї другого ступеня споріднення, який є особою з інвалідністю І чи ІІ групи, — документи, що підтверджують родинні зв’язки другого ступеня споріднення (рідні брати та сестри, баба та дід з боку матері і з боку батька, онуки), один із таких документів, що підтверджує неможливість членів сім’ї першого ступеня споріднення (батьки, чоловік (дружина), діти, у тому числі усиновлені) здійснювати постійний догляд за особою з інвалідністю I чи II групи: довідка до акта огляду медико-соціальною експертною комісією за формою, затвердженою МОЗ, або висновок лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я про потребу члена сім’ї першого ступеня споріднення в постійному догляді за формою, затвердженою МОЗ;
- для військовозобов’язаного, який зайнятий постійним доглядом за членом сім’ї третього ступеня споріднення, який є особою з інвалідністю І чи ІІ групи, — документи, що підтверджують родинні зв’язки третього ступеня споріднення (дядьки, тітки, племінники та племінниці), один із таких документів, що підтверджує неможливість членів сім’ї першого та другого ступеня споріднення здійснювати постійний догляд за особою з інвалідністю I чи II групи: довідка до акта огляду медико-соціальною експертною комісією за формою, затвердженою МОЗ, або висновок лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я про потребу члена сім’ї першого або другого ступеня споріднення в постійному догляді за формою, затвердженою МОЗ.