Завдання та функції структурних підрозділів

Управління державних соціальних програм

у складі Управління функціонують:

відділ з прийому державних допомог

– прийом документів громадян на призначення державних соціальних допомог;

відділ з призначення державних допомог

 – призначення державних соціальних допомог і ведення персоніфікованого обліку у системі загальнообов’язкового державного пенсійного страхування;

відділ з прийому житлових субсидій

–  прийом документів громадян на призначення житлових субсидій;

відділ з призначення житлових субсидій

– призначення житлових субсидій.

Управління соціальних гарантій та розвитку соціальної сфери

у складі Управління функціонують:

відділ з питань соціального захисту Захисників та Захисниць України

– встановлення статусу учасника війни, особи з інвалідністю внаслідок війни з числа Захисників та Захисниць України, члена сім’ї загиблого (померлого) ветерана війни та члена сім’ї загиблого (померлого) Захисника та Захисниці України;

– видача учасникам війни, особам з інвалідністю внаслідок війни з числа Захисників та Захисниць України та постраждалим учасникам Революції Гідності посвідчень, які дають право на пільги, передбачені Законом України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»;

– видача членам сім’ї загиблого (померлого) ветерана війни та членам сім’ї загиблого (померлого) Захисника та Захисниці України посвідчень і довідок, які дають право на пільги, передбачені Законом України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»;

– видача особам з інвалідністю внаслідок війни з числа Захисників та Захисниць України та постраждалим учасникам Революції листів-талонів для придбання проїзних квитків зі знижкою, передбаченою чинним законодавством України;

 – призначення грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення деяким категоріям осіб, на яких поширюється дія постанов Кабінету Міністрів України від 19.10.2016 № 719, від 18.04.2018 № 280, від 20.02.2019 № 206, від  28.03.2018 № 214;

– організація санаторно-курортного лікування учасників АТО/ООС, постраждалих учасників Революції Гідності, членів сімей загиблих (померлих) ветеранів війни та членів сімей загиблих (померлих) Захисників та Захисниць України;

 – організація надання послуг професійної адаптації (навчання) осіб, які звільняються або звільнені з військової служби, з числа ветеранів війни, осіб, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною, членів сімей таких осіб, членів сімей загиблих (померлих) ветеранів війни, членів сімей загиблих (померлих) Захисників та Захисниць України та постраждалих учасників Революції Гідності (на період воєнного стану  та протягом трьох місяців після його припинення  або скасування до отримувачів послуг належать також військовослужбовці та особи, які входили до складу добровольчого формування територіальної громади, які брали безпосередню участь у заходах, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв’язку з військовою агресією російської федерації проти України, та членів їх сімей);

– сприяння організації надання послуг психологічної реабілітації постраждалим учасникам Революції Гідності, учасникам АТО та ООС, членам їх сімей та членам сімей загиблих (померлих) таких осіб (на період воєнного стану  та протягом трьох місяців після його припинення  або скасування до отримувачів послуг належать також військовослужбовці та особи, які входили до складу добровольчого формування територіальної громади, які брали безпосередню участь у заходах, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв’язку з військовою агресією російської федерації проти України, та членів їх сімей);

– здійснення прийому документів для призначення цільових соціальних виплат, передбачених Комплексною міською соціальною програмою «Турбота»,  затвердженої рішенням Рівненської міської ради від 13.08.2020 № 7764 (в редакції, затвердженій рішенням Рівненської міської ради від 15.12.2022 № 2757, зі змінами);

– контроль за рухом бланків суворої звітності (посвідчення і листи талонів);

– прийняття рішення про надання/відмову в наданні соціальних послуг в КЗ «Будинок ветеранів» РМР і координація роботи закладу;

– організація отримання ветеранами війни та членами їх сімей,  членами сімей загиблих (померлих) ветеранів війни та Захисників та Захисниць України  послуг комплексної реабілітації в КЗ «Рівненський обласний центр комплексної реабілітації»;

– виконання (в межах повноважень) заходів «Програми захисту інтересів захисників і захисниць України, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України», затвердженій в новій редакції  рішенням Рівненської міської ради від 20.10.2022 № 2606.

відділ надання державних гарантій окремим категоріям громадян

– визначення правового статусу учасника війни, особи з інвалідністю внаслідок війни, члена сім’ї загиблого (померлого ветерана війни), жертв нацистських переслідувань (6-1, 6-2, 6-3, 6-4) згідно з Законами України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» та «Про жертви нацистських переслідувань»;

 – видача відповідних посвідчень і довідок, які дають право на пільги, передбачені Законами України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», «Про жертви нацистських переслідувань»;

– видача довідок, які дають право на пільги, передбачені Законом України «Про реабілітацію жертв репресій комуністичного тоталітарного режиму 1917-1991 років»;

– видача особам з інвалідністю внаслідок війни листів-талонів для придбання проїзних квитків зі знижкою, передбаченою чинним законодавством України;

-підготовка документів щодо визначення статусу осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, та подальшу видачу посвідчень;

– ведення бази даних про осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи;

–  підготовка посвідчень батьків і дитини  багатодітної сім’ї;

– організація роботи щодо присвоєння почесного звання України «Мати-героїня»;

– відшкодування вартості безоплатного поховання померлих (загиблих) осіб, які мають особливі заслуги, особливі трудові заслуги перед Батьківщиною, учасників бойових дій, осіб з інвалідністю внаслідок війни;

– відшкодування витрат за поховання осіб, які прибули на територію Рівненської міської територіальної громади з інших регіонів України в зв’язку з воєнним станом;

– виплата допомоги на поховання осіб, з числа тих, що зазначені у пункті 1 «Порядку надання допомоги на поховання деяких категорій осіб виконавцю волевиявлення померлого або особі, яка зобов’язалася поховати померлого», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.2007 № 99 (незастраховані особи);

– прийом заяв і документів на забезпечення їх ТЗР та ПОВ;

– постановка на облік осіб і дітей з інвалідністю на безоплатне та пільгове забезпечення автомобілями;

– призначення грошових компенсацій особам з інвалідністю на бензин, технічне обслуговування автомобіля і транспортні послуги;

–  призначення компенсацій і допомог, передбачених Законом України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи»;

– компенсаційні виплати сім’ям з дітьми на безплатне харчування дітей з інвалідністю, яка пов’язана з наслідками аварії на ЧАЕС (визначення вартості харчування, їх затвердження, укладання договорів з фізичними особами – підприємцями, організаторами харчування у загальноосвітніх навчальних закладах міста, контроль, нарахування);

відділ виконання місцевих програм та розвитку соціальної сфери

– організація роботи Пункту Прокату Технічних Засобів Реабілітації;

– видача направлення на отримання послуг комплексної реабілітації в КЗ Рівненський обласний центр комплексної реабілітації;

  – направлення на отримання послуг комплексної реабілітації в Центрі «Крок», координація його роботи;

– організація отримання послуг професійної, комплексної та соціальної реабілітації осіб і дітей з інвалідністю в реабілітаційні установи сфери Мінсоцполітики;

– організація отримання дітьми з інвалідністю реабілітаційних послуг;

– оформлення документів для можливості подальшого поселення в будинок інтернат громадян похилого віку, осіб і дітей з інвалідністю;

– ведення справ повнолітніх недієздатних (обмежено дієздатних) осіб, підготовку висновків для представлення інтересів органу опіки та піклування в суді, контроль за виконанням опікунами (піклувальниками) своїх обов’язків;

– організація розгляду питань щодо призначення та реєстрації помічника дієздатній фізичній особі, яка за станом здоров’я не може самостійно здійснювати свої права та виконувати обов’язки;

– забезпечення виконання повноважень щодо складання та видачі Акти встановлення факту здійснення догляду мешканцям Рівненської міської територіальної громади, передбаченого для перетинання державного кордону громадянами України;

– прийняття рішень щодо надання соціальних послуг Територіальним центром соціального обслуговування (надання соціальних послуг) м.Рівного та координація його діяльності;

– проведення визначення потреб в наданні соціальних послуг та розвиток системи надання соціальних послуг;

– організація проведення соціального замовлення;

– співпраця з громадськими організаціями осіб з інвалідністю та ветеранів, надання їм фінансової підтримки на реалізацію проектів, заходів та для забезпечення здійснення їх статутних завдань;

– організація роботи щодо отримання та розподілу гуманітарної допомоги;

– розроблення та організація виконання заходів щодо поліпшення становища соціально-вразливих верств населення м. Рівного;

– реалізація заходів Комплексної міської соціальної програми «Турбота»,  затвердженої рішенням Рівненської міської ради від 13.08.2020 № 7764 (в редакції, затвердженій рішенням Рівненської міської ради від 15.12.2022              № 2757, зі змінами), та здійснення прийому документів для призначення цільових соціальних виплат, передбачених Програмою;

– забезпечення реалізації заходів у сфері запобігання протидії торгівлі людьми, домашньому насильству і насильству за ознакою статі;

– забезпечення виконання програм і заходів щодо забезпечення рівних прав і можливостей жінок і чоловіків;

– вжиття заходів щодо соціального захисту і підтримки осіб, звільнених з місць позбавлення волі та осіб без певного місця проживання; 

– координація виконання заходів Програми запобігання та протидії домашньому насильству, насильству за ознакою статі та торгівлі людьми в Рівненській міській територіальній громаді на 2022–2026 роки, затвердженої рішенням Рівненської міської ради від 18.11.2021 № 1625, в редакції, затвердженій рішенням виконавчого комітету Рівненської міської ради від 25.05.2022 № 71;

– координація виконання заходів Програми підтримки сім’ї, демографічного розвитку, рівних прав та можливостей жінок і чоловіків Рівненської міської територіальної громади на 2022–2026 роки, затвердженої рішенням Рівненської міської ради від 18.11.2021 № 1624, в редакції, затвердженій рішенням виконавчого комітету Рівненської міської ради від 25.05.2022№ 72.

сектор з питань оздоровлення

– організація санаторно – курортного лікування громадян, постраждалих внаслідок аварії на ЧАЕС і дітей, інвалідність яких пов’язана з наслідками Чорнобильської катастрофи;

– призначення щорічної допомоги на оздоровлення громадянам, постраждалим внаслідок аварії на ЧАЕС;

– організація санаторно – курортного лікування осіб з інвалідністю, в тому числі осіб з інвалідністю, інвалідність яких пов’язана з нещасними випадками на виробництві або професійними захворюваннями, ветеранів війни, членів сім’ї загиблого (померлого) ветерана війни, жертв нацистських переслідувань (6-1, 6-2, 6-3, 6-4);

– призначення виплати особам з інвалідністю (з дитинства, загального захворювання, внаслідок війни, інвалідність яких пов’язана з нещасними випадками на виробництві або професійними захворюваннями) грошових компенсацій взамін санаторно – курортного лікування та самостійного санаторно-курортного лікування;

– організація санаторно-курортного лікування, призначення виплати щорічної допомоги на оздоровлення особам з інвалідністю та дітям з інвалідністю до 18 років, яким встановлено інвалідність унаслідок одержаних на території України ушкоджень здоров’я, спричинених вибухонебезпечними предметами;

– призначення виплати одноразової компенсації особам з інвалідністю та дітям з інвалідністю до 18 років, яким встановлено інвалідність унаслідок одержаних на території України ушкоджень здоров’я, спричинених вибухонебезпечними предметами;

– організація пільгового санаторно-курортного лікування осіб, стосовно яких встановлено факт позбавлення особистої свободи внаслідок збройної агресії проти України та призначення виплати компенсації вартості самостійного санаторно-курортного лікування;

– організація отримання послуг з санаторно-курортного оздоровлення дітей з інвалідністю з особливими фізичними та психічними потребами, які не можуть перебувати в закладах оздоровлення та відпочинку самостійно, потребують індивідуального догляду та створення спеціальних умов;

– організація оздоровлення і відпочинку дітей, що потребують особливої соціальної уваги та підтримки;

– реалізація заходів Програми відпочинку та оздоровлення дітей Рівненської міської територіальної громади на 2023 – 2026 роки, затвердженої рішенням виконавчого комітету Рівненської міської ради від 18.10.2022 № 137.

Управління соціальних виплат та персоніфікованого обліку

у складі Управління функціонують:

відділ виплати допомог

– ведення обліку одержувачів державних соціальних допомог і стану виплати майже 30 видів державних соціальних допомог;

– щомісячне формування виплатних відомостей для всіх видів виплат,  компенсацій і цільових програм за рахунок коштів державного, міського та обласного бюджетів;

– забезпечення виплати разової грошової допомоги до 5 травня, відповідно до Законів України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» і «Про жертви нацистських переслідувань», а також формування та оновлення бази її одержувачів.

відділ персоніфікованого обліку

– забезпечення надання пільг окремим категоріям громадян відповідно до чинного законодавства;

– ведення персоніфікованого обліку пільговиків шляхом формування та підтримки в актуальному стані Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги;

відділ державних соціальних інспекторів

– здійснення внутрішнього контролю за цільовим використанням коштів державного і місцевого бюджетів, які спрямовуються на виплату громадянам державних соціальних допомог, компенсацій і надання житлових субсидій;

– перевірка достовірності подання громадянами документів і даних щодо їх доходів, майнового стану і складу таких сімей.

сектор контролю за призначенням і виплатою пенсій

– здійснення нагляду за додержанням вимог законодавства під час призначення /перерахунку/ та виплати пенсій органами Пенсійного фонду України.

Для досягнення результативності виконання покладених на Департамент завдань утворено:

юридичний сектор

– забезпечення юридичного супроводу та представництво інтересів Департаменту у судах;

відділ автоматизованої обробки інформації

– забезпечення ведення Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги (ЄДАРП), Автоматизованої системи обробки пенсійної документації (АСОПД КОМТЕХ), Програмного комплексу для призначення житлових субсидій «Наш дім», Єдиної інформаційної бази даних про взятих на облік переміщених осіб (ЄІБДВПО), Центрального банку даних з проблем інвалідності (ЦБІ), програмного комплексу «Інтегрована інформаційна система «Соціальна громада», інших програмних ресурсів та підтримка єдиного інформаційного і телекомунікаційного середовища у складі інформаційної структури Мінсоцполітики та власний сегмент локальної мережі.

відділ загальної та кадрової роботи  

– виконання функцій щодо забезпечення реалізації державної політики з питань кадрової роботи та служби в органах місцевого самоврядування;

– надання матеріальної допомоги громадянам з числа соціально вразливих верств населення та громадянам, які перебувають у складних життєвих обставинах за рахунок коштів місцевого бюджету та виплату одноразової матеріальної допомоги непрацюючим малозабезпеченим особам, особам з інвалідністю та дітям з інвалідністю за рахунок коштів державного бюджету;

– організація діловодства, в тому числі здійснення прийому, реєстрації, обліку і відправки вхідної та вихідної кореспонденції;

– реєстрація та облік заяв, скарг, пропозицій громадян та контроль їх розгляду;

– укомплектування, зберігання, обліку та використання архівних документів Департаменту, забезпечення доступу до публічної інформації, розпорядником якої є Департамент.

відділ бухгалтерського обліку та звітності

– ведення бухгалтерського обліку і складання звітності по показниках усіх видів діяльності;

– контроль за використанням бюджетних коштів; здійснення своєчасного перерахування коштів державного, міського і обласного бюджетів для виплати всіх видів допомог, компенсацій, пільг і житлових субсидій та інших нарахувань, відображення у документах достовірної та у повному обсязі інформації про господарські операції і результати діяльності, необхідної для оперативного управління бюджетними призначеннями (асигнуваннями) та фінансовими і матеріальними (нематеріальними) ресурсами;

– забезпечення дотримання бюджетного законодавства при взятті бюджетних зобов’язань, своєчасного подання на реєстрацію таких зобов’язань, здійснення платежів відповідно до взятих бюджетних зобов’язань, достовірного та у повному обсязі відображення операцій у бухгалтерському обліку та звітності; 

– забезпечення контролю за наявністю і рухом майна, використанням фінансових і матеріальних (нематеріальних) ресурсів відповідно до затверджених нормативів і кошторисів;

– запобігання виникненню негативних явищ у фінансово – господарській діяльності, виявлення і мобілізація внутрішньогосподарських резервів.